Ce beneficii poate aduce consumul de vitamina b5

Ce beneficii poate aduce consumul de vitamina b5

Vitamina b5 poarta denumirea oficiala de acid pantotenic sau vitamina antistres. Nu numai ca aceasta vitamina are un rol important in procesul de descompunere a grasimilor si carbohidratilor, dar grabeste si vindecarea ranilor si tuturor operatiilor cu interventie chirurgicala. Ea este benefica si eficienta in multiple cazuri de acnee si impotriva artritei reumatoide. De asemenea, vitamina b5 reduce durerile articulare, depresia si anxietatea si reuseste sa mentina sanatos sistemul nervos, prevenind imbatranirea prin eliminarea pigmentarii pielii si a aparitiei ridurilor.

In cazul in care vitamina b5 este in cantitati mici in organism, ea nu se resimte extrem de tare, deoarece vitamina se poate gasi in majoritatea alimentelor consumate intr-un regim normal.

Ce este vitamina b5?

Vitamina b5 este un adevarat elixir al tineretii si este obtinuta din alimente care ajuta procesul de conversie al carbohidratilor si grasimilor in energie. Puterea ai de imbunatatire a capacitatii de raspuns la stres este incredibil de mare, ea reusind sa sprijine si glandele suprarenale. In plus, aceasta substanta chimica minune asigura si o productie medie de grasimi sanatoase in celule.

Ce beneficii contine consumul de vitamina b5?

Vitamina b5 are numeroase beneficii pentru sanatatea fiecaruia, in primul rand ajutand si contribuind la formarea unei flore bacteriene in intestine si stomac, reducand in acelasi timp nivelul de colesterol din sange. Pentru mentinerea sanatoasa a parului si tenului, se pot utiliza uleiuri sau creme speciale care contin aceasta vitamina si care ajuta la procesul de regenerare al celulelor. Aceasta este utila si pentru eliminarea numeroaselor probleme mentale si in special a stresului.

Multe surse din care se poate extrage vitamina b5 este nu numai in surse animale, cat si in fructe si legume. Dintre produsele de origine animala, cele mai mari in procent de vitamina b5 sunt:

– ficatul;

– ouale;

– carnea de pasare;

– somonul;

– caviarul;

– pestele.

Printre sursele vegetale, cele care contin cea mai mare cantitate de vitamina b5 sunt:

– graul;

– cerealele;

– avocado;

– ciupercile.

Vitamina b5 poate fi un adevarat izvor de energie prin multiplele beneficii pe care le prezinta, insa ea trebuie consumata intr-o cantitate potrivita, corect dozata, pentru a nu se ajunge la efecte secundare precum diaree sau sensibilitate a dintilor.

Lasă un răspuns